Frito Friendz
Als iets het succes van je gerecht bepaald, dan is dat een goede basis. Heinz Tomato Frito is een op traditionele wijze bereide tomatensaus die 2,5 uur lang geprutteld heeft. Die tijd is dus al dikke winst! Een perfect product om in een handomdraai een heerlijk gerecht op tafel te hebben.
De vraag
Het doel van de campagne was om de veelzijdigheid van het product laten zien én dat je snel een gezond en makkelijk gerecht op tafel hebt na een lange werkdag of in een druk gezinsleven. De influencers moesten aansluiten bij de 3 pijlers: gezond, gemak en familie en de boodschappers doelgroep bereiken.
Onze oplossing
We hebben gekozen voor het overkoepelende concept “Frito Friendz”, vrienden van het product én vrienden van elkaar die elkaar uitdagen om een goed, simpel gerecht op tafel te toveren. Het doel was om de engagement met de doelgroep aan te gaan en Heinz Tomato Frito in de routine van de consument te brengen.
De influencers hebben eerst hun achterban gevraagd wat voor soort recepten ze zouden willen zien. Deze input hebben “Gooische Moeders” Bo, Florine, Leslie en Pauline gebruikt in uiteenlopende recepten die ze hebben gecreëerd: voor de hockeytraining, een datenight en voor een jong gezin. Ook oud-top hockeysters en vriendinnen Naomi van As en Ellen Hoog hebben, aan de hand van input uit de achterban, goed scorende recepten ontwikkeld.
Het resultaat
Door middel van de veelzijdigheid van de recepten hebben we de doelgroep diverse keren kunnen inspireren en daardoor meerdere touchpoints onder de doelgroep gecreëerd, wat de zichtbaarheid voor het product heeft verhoogd. Bijzonder in deze campagne was de hoge engagement voor deze macro influencers, die tot 1,5% lag. De reden daarvoor was dat de achterban mee kon beslissen wat voor recepten er gecreëerd werden. Daarbij hebben de Instagram reels een overscore gehad van 183% op de afgegeven KPI, wat we terug kunnen leiden naar de hoge engagement en het feit dat recepten vaker meerdere keren worden terug gekeken t.o.v. andere content.