Tex Mex 4 You!

brand ambassadorship

Je merk en producten minimaal 1x per maand het boodschappenmandje in krijgen; dat is een prachtige uitdaging die wij graag aan gingen. Zo ontwikkelden we in 2022 het concept “de Kookclub” waarin invloedrijke food influencers, samen met input vanuit volgers, hun achterban structureel inspireerden met gezonde en makkelijke Tex Mex recepten. Met als doel in het vaste weekmenu van de consument te komen. In 2023 kreeg dit concept een succesvol vervolg.

Tex Mex 4 You!

brand ambassadorship

Je merk en producten minimaal 1x per maand het boodschappenmandje in krijgen; dat is een prachtige uitdaging die wij graag aan gingen. Zo ontwikkelden we in 2022 het concept “de Kookclub” waarin invloedrijke food influencers, samen met input vanuit volgers, hun achterban structureel inspireerden met gezonde en makkelijke Tex Mex recepten. Met als doel in het vaste weekmenu van de consument te komen. In 2023 kreeg dit concept een succesvol vervolg.

Tex Mex 4 You!

brand ambassadorship

Je merk en producten minimaal 1x per maand het boodschappenmandje in krijgen; dat is een prachtige uitdaging die wij graag aan gingen. Zo ontwikkelden we in 2022 het concept “de Kookclub” waarin invloedrijke food influencers, samen met input vanuit volgers, hun achterban structureel inspireerden met gezonde en makkelijke Tex Mex recepten. Met als doel in het vaste weekmenu van de consument te komen. In 2023 kreeg dit concept een succesvol vervolg.

Tex Mex 4 You!

brand ambassadorship

Je merk en producten minimaal 1x per maand het boodschappenmandje in krijgen; dat is een prachtige uitdaging die wij graag aan gingen. Zo ontwikkelden we in 2022 het concept “de Kookclub” waarin invloedrijke food influencers, samen met input vanuit volgers, hun achterban structureel inspireerden met gezonde en makkelijke Tex Mex recepten. Met als doel in het vaste weekmenu van de consument te komen. In 2023 kreeg dit concept een succesvol vervolg.

De vraag

Het doel van de campagne is om meer routinematig met Tex Mex te gaan koken, om zo te penetratie te vergroten. Daarbij is de wens om de doelgroepen “gezinnen waarbij gezond, gemak en gezin de focus hebben” en “starters en alleenwonenden”. In 2022 zijn influencers Brenda, Francesca en Leonie de club gestart, aan House of Foodies de vraag dit concept in 2023 verder uit te bouwen.

Onze oplossing

In 2022 is “de Kookclub” opgericht, vaste food influencers perfect passend bij Santa Maria die content creëerden op basis van input vanuit de volgers. Om de penetratie te vergroten en regelmatig in het winkelmandje terecht te komen is het van belang dat er een Tex Mex recept beland in het standaard receptenlijstje van de doelgroep. Dit ontwikkel je door simpelweg héél veel inspiratie te bieden, om snel antwoord te kunnen geven op de (online) vraag “wat eten we vandaag”.

De website van food influencers lenen zich perfect voor deze eeuwige vraag. Content blijft lang vindbaar en wordt op een SEO-vriendelijke manier opgesteld. Door minimaal 1x per maand op een vaste dag in de weekmenu’s van de food influencers aanwezig te zijn creëerden we herkenning en eindeloze inspiratie voor het merk.

De recepten die de influencers hebben uitgewerkt waren op basis van input van de volgers. Begin 2023 werd de vraag middels Instagram polls gesteld welke recepten de volgers graag wilden zien en of er specifieke producten waren die zij verwerkt wilden hebben in de recepten. A kind of user generated content, maar dan van hoogwaardige kwaliteit.


Het resultaat

18 recepten in blogposts, 9 Instagramposts en 50+ Instagram stories zorgden voor continue zichtbaarheid op de kanalen van de food influencers.

Op het moment van evaluatie was de overscore op het aantal artikelviews 140%. Hieraan kun je het succes van een lange termijn samenwerking met blogposts goed zien. Recepten blijven altijd relevant en vindbaar. Ook wordt content die eerder is geplaatst weer interessant op het moment dat nieuwe content wordt geplaatst, want “wat kun je nog meer met dit product”. Het bereik op deze content blijft tot de dag van vandaag oplopen. Daarbij hebben de social posts met +200% over gescoord. Dit is te verklaren doordat de influencers de interactie aan zijn gegaan door gericht vragen te stellen aan de achterban, wat ten goede komt aan de engagement.


Contact

Ben je een merk met interesse in slimme influencer marketing en een one-stop-shop voor alles rondom influencer & social marketing? Of een influencer die zich graag laat ontzorgen door een solide partner om toffe projecten te kunnen doen?


De deur van House of Foodies staat altijd open. Wij horen graag van je!

Contact

Ben je een merk met interesse in slimme influencer marketing en een one-stop-shop voor alles rondom influencer & social marketing? Of een influencer die zich graag laat ontzorgen door een solide partner om toffe projecten te kunnen doen?


De deur van House of Foodies staat altijd open. Wij horen graag van je!

Contact

Ben je een merk met interesse in slimme influencer marketing en een one-stop-shop voor alles rondom influencer & social marketing? Of een influencer die zich graag laat ontzorgen door een solide partner om toffe projecten te kunnen doen? De deur van House of Foodies staat altijd open. Wij horen graag van je!

Contact

Ben je een merk met interesse in slimme influencer marketing en een one-stop-shop voor alles rondom influencer & social marketing? Of een influencer die zich graag laat ontzorgen door een solide partner om toffe projecten te kunnen doen?


De deur van House of Foodies staat altijd open. Wij horen graag van je!